söndag 20 mars 2011

Söndag

Av nå'n anledning så blir det ofta rester på sönda'n. Oftast för att vi gärna tar det lugnt då. Men idag finns det inga rester...

Jag har många gånger provat att göra en matsedel men det faller alltid efter en eller ett par dagar. För om jag inte känner för att laga en rätt så blir det inte lika gott. Familjen vet också att maten blir godare på det sättet:)

Men visst handlar jag råvaror och utgår ifrån dem eller tar fram ur frysen. Jag önskar verkligen att utbudet vore större här i Piteå - speciellt då det gäller färska grönsaker och frukt. Då jag saluhallar och torg på TV eller under resor så blir jag sååå inspirerad! En dag kanske jag kan bo en längre tid i ett varmare land och ha ett kök där jag kan laga mat, efter att ha handlat färsk fisk i hamnen och grönsaker på torget. Vilken dröm!!

Eller varför inte få åka runt i flera länder; äta på spännande restauranger längs vägen och skapa egen mat!! Drömma får man eller hur?!

Men idag lär jag få vara hemma i vårt kök och laga till;.........vi får se vad det blir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar